Ga naar hoofdinhoud
  • Particulieren
  • Business
  • Over Q8
ZoekLogin
Q8 logo
  • Netwerk
  • Duurzaamheid
  • Klantendienst
Kaart aanvragen
Home
Business
Klantendienst

Klantendienst

Stel je vragen & deel je opmerkingen

Contact opnemen met Q8 liberty? Bij de veelgestelde vragen hieronder vind je vaak al het antwoord op je vraag. Scrol anders gerust verder voor de contactgegevens van de juiste klantendienst: je kan ons bereiken via e-mail, telefoon of het webformulier.

Veelgestelde vragen & antwoorden

Q8 liberty card

Q8 liberty card

Q8 electric

Q8 electric

Tanken en betalen

Tanken & betalen

Placeholder

Q8 smiles

Contacteer ons

Q8 liberty card

Q8 liberty card

Telefoonnummer: +32 3 241 37 30

Q8 electric laadpas

Q8 electric card

Telefoonnummer: +32 3 241 37 30

Q8 mobility card

Q8 mobility card

Telefoonnummer: +32 3 241 37 21

Illustratie van een gestileerde raket die schuin opstijgt vanaf een wolk. De raket heeft een gele ster in het midden en wordt omringd door blauwe wolken en gele kruistekens tegen een lichte achtergrond.

Q8 algemeen

Telefoonnummer: +32 3 241 35 35

Contactformulier invullen
Illustratie van een smartphone met het Smiles logo, symbool voor het loyalty programma van Q8

Q8 smiles

Telefoonnummer: +32 800 11 323

Contactformulier invullen

Veelgestelde vragen

  •  

    Indien uw Q8 Liberty Card niet functioneert, kan dit verschillende oorzaken hebben:

    1. Tijdelijke storing bij het tankstation: Het is mogelijk dat er een technische storing is bij de pomp of het betaalsysteem van het tankstation. Probeer in dat geval een andere pomp of een ander station.

    2. Beschadiging van de magneetstrip: De magneetstrip van uw kaart kan beschadigd of vuil zijn. Wij adviseren u om deze voorzichtig te reinigen met een zachte doek. Controleer of er geen zichtbare schade is aan de kaart.

    3. Vervallen kaart: Uw kaart kan verlopen zijn. Controleer de geldigheidsdatum op de kaart. Indien de kaart is vervallen, kunt u eenvoudig een nieuwe aanvragen via http://www.q8libertyweb.com/.

    4. Onbetaalde facturen: Bij uitstaande of onbetaalde facturen kan uw kaart tijdelijk geblokkeerd zijn. Controleer of al uw betalingen in orde zijn.

    5. Kaart geblokkeerd op verzoek: Uw kaart kan op uw eigen verzoek of om veiligheidsredenen (bijvoorbeeld bij verlies of diefstal) geblokkeerd zijn. In dat geval dient u een nieuwe kaart aan te vragen.

    6. Verkeerd gebruik of foutieve pincode: Meerdere foutieve pogingen om te tanken of een foutieve pincode kunnen ertoe leiden dat de kaart tijdelijk niet werkt. Bij 3 x een foutieve pincode wordt de kaart automatisch weer vrijgegeven na 24u.

    Wij raden u aan om de kaart nogmaals te proberen, eventueel aan een andere pomp. Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan kunt u uiteraard op elk moment contact met ons opnemen via [email protected], of vraag een nieuwe kaart aan via http://www.q8libertyweb.com/.

    Wist u dat u ook mobiel kunt tanken via onze Q8-app?
    Zo hebt u geen fysieke kaart of pincode meer nodig. U hoeft enkel uw tankkaart te activeren in de app en u kunt meteen tanken.

    Meer informatie vindt u via de volgende link:
    👉 Tank mobiel bij Q8: geen portefeuille meer nodig! | Q8

     

     

  • U kan de Q8 liberty kaart toevoegen door:

     

    1. De laatste 6 cijfers van je kaart in te vullen.

    2. Uw e-mail adres op te geven ( mail adres doorgegeven bij uw contract aanvraag)

     

    Als uw kaart al geactiveerd werd voor mobiel tanken door uzelf via www.q8libertyweb.com  of door uw fleetmanager, ontvang je een eenmalige code (OTP) via e-mail. Geef deze OTP-code in de Q8 app in. Zodra e code wordt aanvaard, kan u uw Q8 liberty kaart selecteren om je tankbeurt te starten.

     

    Werd uw kaart nog niet geactiveerd voor mobiel tanken? Neem dan contact op met uw fleetmanager of activeer deze via www.q8libertyweb.com

     

    Ondervindt u nog problemen, contacteer ons dan via [email protected]  

     

  • De Q8 liberty Card is standaard geldig in de Benelux. Indien gewenst, kunnen er restricties op de kaart worden ingesteld zodat tanken enkel mogelijk is in België, Nederland of Luxemburg. Deze beperkingen kunnen eenvoudig worden geconfigureerd via het online platform https://portal.q8libertyweb.com  of door contact op te nemen met [email protected] . 

  • Na 24 uur wordt je kaart automatisch weer vrijgegeven. Je kan ze daarna gewoon opnieuw gebruiken met de juiste PIN-code. 

  • Geen probleem. Neem contact op met de afdeling Card Sales Support van Kuwait Petroleum (Belgium) op het telefoonnummer 03 241 37 30.

    Per post ontvang je dan onder gesloten omslag een nieuwe, geheime PIN-code. 

Meer vragen over Q8 liberty
Hoofdkantoor van Q8 in Antwerpen, onderdeel van de Greenhouse Collection — een modern wit kantoorgebouw met horizontale ramen over meerdere verdiepingen, gelegen aan een brede stadsweg onder een heldere blauwe lucht.

Hoofdkantoor

Kuwait Petroleum (Belgium) N.V./S.A.
 

T.a.v.: Card Sales Support 
GreenHouse Collection 
Desguinlei 100/8 
B-2018 Antwerpen 

BTW: BE 0404.584.525 

Q8 logo
Volg ons op

Tanken

Q8 liberty cardMobiel tankenVraag een tankkaart aanVind een tankstation

Elektrisch laden

Q8 electric laadpasQ8 electric (business) appVraag een laadpas aanVind een laadpunt

Voor wie

Fleet managerZelfstandigen/KMO'sKaarthouders

Snel naar

InloggenVeelgestelde vragenContacteer onsWerken bij Q8
  • Q8 liberty cardMobiel tankenVraag een tankkaart aanVind een tankstation
  • Q8 electric laadpasQ8 electric (business) appVraag een laadpas aanVind een laadpunt
  • Fleet managerZelfstandigen/KMO'sKaarthouders
  • InloggenVeelgestelde vragenContacteer onsWerken bij Q8
Wettelijke vermeldingen
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookieverklaring
Toegankelijkheid
Veiligheidsprocedures

© 2025 - Kuwait Petroleum (Belgium) N.V./S.A. Alle rechten voorbehouden.