Zo loopt je betaling

Elektrisch laden bij Q8? Dat doe je met de Q8 electric-app en kaart. Daarmee kan je laden bij 99% van alle laders in de Benelux en een groot netwerk in Europa, goed voor meer dan 350.000 laadpunten. En betalen? Dat doe je op de vijfde van elke maand via een factuur. We leggen hieronder uit hoe het werkt.

Q8 electric: zo loopt je betaling

100% transparant

  • Elke laadsessie met de Q8 electric-kaart of app wordt automatisch geregistreerd op jouw account die gekoppeld is aan je creditcard. (Zie verder hoe je klant wordt van Q8 electric.)
  • Op elke vijfde van de maand sturen we je per e-mail een factuur voor al je laadsessies van de voorbije maand. Bv: laadsessies in maart worden op 5 april gefactureerd. Indien dit op een weekend valt zal dit op de daaropvolgende werkdag gefactureerd worden. Dat bedrag gaat automatisch van je creditcard. 
  • Er zijn geen vaste kosten voor de Q8 electric-kaart of de app. Je betaalt dus alleen wanneer je geladen hebt:
    • Het gebruikelijke tarief van de aanbieder van de lader
    • plus € 0,35 per sessie voor het gebruik van de Q8 electric-kaart op een laadpaal dat niet van Q8 is (met een maximum van € 7 per maand. Als je meer laadt, wordt die 0,35 cent niet meer aangerekend).
Q8 electric: zo loopt je betaling

Hoe klant worden?

Ben je particulier of zelfstandige? Dan kan je via de Q8 electric app klant worden.

Bij het registreren moet je je creditcard koppelen aan je Q8 electric-account. De gegevens van die creditcard gebruiken we om je maandelijkse factuur te incasseren, tenminste als je in de loop van de maand een laadsessie hebt gedaan.

Ben je fleetmanager en wil je Q8 electric voor jezelf of je collega’s? Dan regel je dat best via q8liberty.be/electric

Q8 electric: zo loopt je betaling

Je gegevens wijzigen?

Als klant van Q8 electric kan je te allen tijde je creditcardgegevens wijzigen in de app onder ‘Mijn account’.

Q8 electric: zo loopt je betaling

Gaat je creditcard binnenkort verlopen?

Je krijgt ruim op tijd een herinnering, zodat je je nieuwe creditcardgegevens in de Q8 electric-app kunt ingeven. Doe je dat niet op tijd, dan word je Q8 electric-kaart tijdelijk geblokkeerd.

Lukt het ons niet om het bedrag van je factuur automatisch te innen, dan krijg je daarover een e-mail en blokkeren we je Q8 electric-kaart. Van zodra je je nieuwe creditcardgegevens hebt ingegeven en we je openstaande factuur hebben geïnd, deblokkeren we je Q8 electric-kaart.