Klantendienst
Stel je vragen & deel je opmerkingen
Zit je ergens mee? Bij de veelgestelde vragen hieronder vind je vaak al wat je zoekt. Scrol anders gerust verder voor de contactgegevens van de juiste klantendienst. Als je een specifiek Q8 station wil bereiken, kan je die gegevens vinden via de stationspagina.
Heb je een Q8 liberty card?
Met een Q8 liberty card neem je best contact op met onze klantendienst voor professionelen.
Meest gestelde vragen,
In een ideale wereld wordt elk onderdeel van de brandstof (in dit geval diesel) voor 100% verbrand, maar de realiteit is anders.
AdBlue verandert door een chemische reactie de niet goed brandende componenten (= de schadelijke gassen uit de motor) in onschadelijke gassen > stikstof en stoom (= water en kooldioxide)
In tegenstelling tot wat sommigen denken, is AdBlue geen additief. Het wordt niet aan de diesel toegevoegd, maar wordt apart getankt en pas geïnjecteerd in de uitlaat (na verbranding van de diesel in de motor).
AdBlue bestaat uit 30% ureum en water.Klik hier om een Q8 station in je buurt te zoeken die Adblue verkoopt.
(Dit antwoord is enkel van toepassing voor BTW-plichtigen)
Tank je bij een Q8-station met uitbater? Dan kan men op het station, op basis van de door jou aangeleverde tankbonnen, een factuur opstellen.
Tank je op onze Q8 easy stations? Stuur dan onderstaand formulier naar [email protected] samen met de bonnetjes en/of bankafschriften - tot max. 1 jaar terug - van de te factureren transacties (bij voorkeur formulier en bewijzen in één enkele e-mail). Vergeet zeker niet je volledige facturatiegegevens (bedrijfsnaam, adres, BTW- of ondernemingsnummer) en het te factureren totaal in te vullen. Retail Manual Transactions (rmt) zal na ontvangst van bovenstaande informatie per e-mail je factuur doorsturen. In drukkere periodes kan dit tot enkele weken in beslag nemen.
Je vindt hier het formulier in het Nederlands en in het Frans.
Tank je met een Q8 Liberty Card en heb je vragen over ontvangen facturen of wens je een duplicaat te bekomen? Neem dan contact op met onze Q8 Liberty klantendienst via [email protected].
TIP: Heb je al gedacht aan een Q8 Liberty Card?
Om deze omslachtige procedure in de toekomst te vergemakkelijken, kunnen we je een éénvoudig en voordelig alternatief aanbieden. Met de Q8 Liberty tankkaart (enkel beschikbaar voor BTW-plichtigen) ontvang je om de 2 weken automatisch een factuur van al je tankbeurten. De kaart is volledig gratis en je kan ermee terecht in elk Q8 en Q8 easy station in België. .
Klik hier indien je interesse hebt in de Q8 Liberty Card.- Oeps, kan gebeuren! Neem dan binnen de 48u na de transactie contact met ons op via de app of via mail ([email protected]) om je Smiles te laten bijboeken. Zorg ervoor dat je je kassaticket of ander aankoopbewijs van aankoop kan voorleggen, zodat we je de Smiles kunnen toekennen waarop je recht hebt.Wist je trouwens dat je ook Smiles kun sparen via de Q8 app? Download 'm via de App Store of op Google Play.
Wanneer je met je kaart aan de pomp betaalt, wordt vooraf een autorisatie uitgevoerd op jouw rekening. Concreet betekent dit dat de instelling die jouw kaart heeft uitgegeven (en dus niet Q8) een bedrag tussen 125 en 375 euro tijdelijk blokkeert. Dit doet ze omdat op voorhand niet bekend is voor hoeveel je gaat tanken. Dit bedrag vertegenwoordigt - min of meer - het maximale bedrag dat kan worden besteed aan een volledige tankbeurt.
Wanneer je gedaan hebt met tanken wordt normaliter het niet-gebruikte saldo onmiddellijk weer vrijgegeven. Soms gebeurt het echter dat jouw bank het saldo langer blokkeert, tot soms maximaal 30 dagen.
De blokkering betekent echter niet dat het bedrag wordt afgeschreven van jouw rekening, maar is enkel bedoeld als betalingsgarantie.Indien je wenst dat het saldo sneller wordt vrijgegeven raden we je aan om contact op te nemen met jouw bank.
Indien uw Q8 Liberty Card niet functioneert, kan dit wijzen op een tijdelijke storing bij het tankstation of op een beschadiging van de magneetstrip. Wij adviseren u om de magneetstrip voorzichtig te reinigen met een zachte doek. Controleer tevens of er geen zichtbare beschadigingen zijn. Wij raden u aan om de kaart nogmaals te proberen, eventueel aan een andere pomp. Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan kunt u uiteraard op elk moment contact met ons opnemen via [email protected] of vraag dan een nieuwe kaart aan via Q8 Liberty Web.
Wist u dat u ook mobiel kunt tanken via onze Q8-app? Zo hebt u geen fysieke kaart of pincode meer nodig. U hoeft enkel uw tankkaart te activeren in de app en u kunt meteen tanken. Meer informatie hierover vindt u via de volgende link: Tank mobiel bij Q8: geen portefeuille meer nodig! | Q8